Abandoned shopping cart: probleem of opportuniteit?

Abandoned shopping carts, of de “achtergelaten winkelmandjes” zijn een typerend probleem bij ecommerce kanalen. Mensen stoppen hun shopping cart vol producten, maar net voor de checkout verlaten ze de shop.

Een probleem voor velen. Maar door op een bewuste, handige manier om te springen met dit probleem, kan je het probleem ombuigen tot een opportuniteit.
Wist je bijvoorbeeld dat 75% van de mensen die hun shoppingcart achterlaten, uiteindelijk toch tot een aankoop overgaan op een later moment?

Wat kan je doen om toch de conversie te maximaliseren?

  • Hou de wishlist of cart bij voor later;
  • Retarget om de cart terug onder de aandacht te brengen;
  • Zorg dat de verlaten cart-items terugkomen op site en nieuwsbrieven;
  • Maak de drempel bij checkout zo laag mogelijk;

Lees er meer over op Smallbiztrends.com

– edit / update: deze site geeft meer informatie over de optimalisatie van mailings bij een abondoned shopping cart: http://blog.marketo.com/blog/2013/12/how-to-send-perfectly-time-abandoned-cart-emails.html

Geef een reactie